Usko päämääränä, entä uskonnot

Muistan lukuneeni, että joskus "on oleva vain yksi usko"

Nyt on uskontoja lukematon määrä. Suomessakin useita ja kohta islaminuskokin virallisena.

Uskonnot ovat lähinnä hirveä asia kun kaikki ovat oikeassa, eikä kukaan väärässä.

Ollaan kuin humalaiset, jotka eivät löydä kotiinsa kuin kuljettamalla sormeaan raitiotiekiskoilla. "Kotitie" pitäisi löytyä etsimällä niin kuin Raamattukin edellyttää.

Meidänkin evankelisluterilaiset papit ja piispat on koulutettu evankelis-luterilaisessa tiedekunnassa miten päästään taivaaseen, oman jumalamme luo.

Muilla kristityillä, joilla on toki sama Jumala, on koulutus terveemmällä pohjalla kun käydään vapaamuotoisempi pappisseminaari.

Tiede uskonnon pohjana on vihonviimeinen. Papeille ja piispoille halutaan antaa arvovaltainen asema yhteiskunnassa, uskonnon, ei siis uskon, eteenpäin viemiseksi.

Koko ihmiskunnan kannalta ollaan täyshunningolla ja tuhoudutaan.

Ekumenia on kilpailua uskontojen paremmuudella ja on sellaisena osaamattomien humpuukia harrastuksena.

56

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Horjuuko uskosi omaan uskoosi?

      • syyttäenkö

        On todettu uskonnollisuuden ja pelihimon sijaitsevan samalla aluella aivoissamme. Alueella jossa addiktiot syntyvät. Ruuneberilla on kertomansa mukaan pelihimon olleen heikkoutenaan. Uskonnollisuus on samoin jatkuvaa penkomista epäkohdissa lähes rienaavasti!


      • aamenna

        voidelkaamme paskalla pillua.


    • Olen kirkon jäsen vielä, mutta jonkinlainen oma pyrkimys siihen, jota edellä esitän, on vahvistunut

      Hirveitä madonlukuja saan varmaan osakseni, mutta siihen olen tottunut.

      Tyytyväinen olen siihen mitä sain sanotuksi.

      Loppunäkemys: Jos kristinusko saa vallan, niin maailma tuhoutuu ylikansoitukseen ja tuhoon.

      Jos islaminusko, tapetaan kaikki vääräuskoiset ja ihmiskunta pienenee "oikeaan kokoon" ja pelastuu.

      P.S. En ole kääntymässä islaminuskoon. Olen jonkinlainen fatalisti eli kohtaloonuskoja.

      • Olen sitä mieltä, että mailmaa ei pelasta mikään uskonto, vaan liikakansoitumisen estäminen.
        Elämme jo nyt yli varojemme.


      • Lisääntymätön
        Makriina kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että mailmaa ei pelasta mikään uskonto, vaan liikakansoitumisen estäminen.
        Elämme jo nyt yli varojemme.

        Totta, joku on mielenvikaisuuden puuskassa sanonut:
        - Lisääntykää ja täyttäkää maa.

        Ilmeisesti nykyisestä liikakansoituksesta ei tulla pääsemään eroon muuten kuin maailmansodalla, pahalla epidemialla tai hiukka isommalla meteoriitilla tms.


      • Lisääntymätön kirjoitti:

        Totta, joku on mielenvikaisuuden puuskassa sanonut:
        - Lisääntykää ja täyttäkää maa.

        Ilmeisesti nykyisestä liikakansoituksesta ei tulla pääsemään eroon muuten kuin maailmansodalla, pahalla epidemialla tai hiukka isommalla meteoriitilla tms.

        Linkolan oppeja!


      • islamisoituminen

        Islaminuskoiset lisääntyy eniten Suomessakin. Yhdellä somaliukolla on monta perhettä. Äidit ykdinhuoltajia kaikkine yhteiskunnan tukineen , joka vuosi syntyy yh äideillekin uusi lapsi. Sosiaaliapu tuottaa liikakansoitusta.


      • Ruotsissa.jo

        lisääntyvät enemmän kuin kantaväestö. joten Ruotsi on kohta musta.


      • Lisääntymätön
        Makriina kirjoitti:

        Linkolan oppeja!

        @Makriina

        ”- Lisääntykää ja täyttäkää maa.” Ei selvinnyt kaipasitko Linkolan Penan oppeja vai tarkoititko tuon edellisen sanojaksi Penaa. Pena on pikemminkin tuolla nitistämisjalla kuin lisääntymisessä.

        Tuon sanoja on kirjassa http://raamattu.fi/1992/1Moos.1.html
        Kohdat 27 ja 28.


      • älähöpsi
        Makriina kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että mailmaa ei pelasta mikään uskonto, vaan liikakansoitumisen estäminen.
        Elämme jo nyt yli varojemme.

        En minä elä yli varojeni.Mutta minun verorahoilla elätetään sellaisia, jotka ei ikinä mitään työtä tee, silti tulonsiirrot on paljon enemmän kuin ansiotyötä melkein lapsesta tehneen eläke. Onko se oikein ?


      • Lisääntymätön kirjoitti:

        @Makriina

        ”- Lisääntykää ja täyttäkää maa.” Ei selvinnyt kaipasitko Linkolan Penan oppeja vai tarkoititko tuon edellisen sanojaksi Penaa. Pena on pikemminkin tuolla nitistämisjalla kuin lisääntymisessä.

        Tuon sanoja on kirjassa http://raamattu.fi/1992/1Moos.1.html
        Kohdat 27 ja 28.

        "Ilmeisesti nykyisestä liikakansoituksesta ei tulla pääsemään eroon muuten kuin maailmansodalla, pahalla epidemialla tai hiukka isommalla meteoriitilla tms."
        Kommentointini kohdistui tähän. - Linkola on sanonut tämän jo kymmeniä vuosi sitten happamalla ja valittavalla äänellä.


      • Makriina.ek
        älähöpsi kirjoitti:

        En minä elä yli varojeni.Mutta minun verorahoilla elätetään sellaisia, jotka ei ikinä mitään työtä tee, silti tulonsiirrot on paljon enemmän kuin ansiotyötä melkein lapsesta tehneen eläke. Onko se oikein ?

        Maailma elää yli varojensa, en nyt ihan sinua siitä syyttänyt. Luin syksyllä, että Suomi on käyttänyt laskennalliset luonnonvaransa elokuussa, koko maailma jo alkukeväällä. Luonnontuotteet eivät riitä. Elämme yli varojemme, ja jos ei mitään tehdä, on katastofi aidosti edessämme.


      • tuet

    • Järkihoi

      Kristinuskon juuret ihmisistä itsestään lähtöisin samoin kuin muutkin uskonnot, meidän jumaluskon ottivat juutalaiset käyttöön joskus noin reilu 3000 vuotta sitten pääteltyään että täytyy olla jokin korkeampi voima selittämään miten on mahdollista tämä maailmankaikkeus.
      Se mihin uskonnot ovat johtaneet voi kukin päätellä tai päätellä mitä olisi ilman uskontoja.

      • Onhan uskonto kova keksintö hallinnolta. Juutalaisella kansanperinteellä oli raamatunomaista tietoa miten rahvas saadaan kuriin. Uhkana oli joutua helvetin tuleen ikuisiksi ajoiksi jos sanaan ei luoteta.

        Meidän uskomme on lientynyt kun ihmisen tiedon taso on noussut oppimisen kautta.


    • jumalan-sana-on-totta

      Ruunemannille tiedoksi,

      on olemassa vain yksi totuus,
      jumalan sana on totta,
      jumalan sana perustuu vain totuuteen,
      ei ole olemassa ikinä mitään muuta vaihtoehtoa, ei ikinä,

      joka muuta väittää ei puhu totta,

      se yksi totuus käsittää koko maailman ,
      kaikki kansat ja jokaikisen ihmisen,

      mutta
      kun ihmiset ovat epärehellisiä, kieroja,
      omanedun tavottelijoita,
      siksi maailmassa on sotia , kaaosta, kaikkea pahaa,

    • Johdattelua

      En ymmärrä kun puhutaan jumalan sanasta, ei voi olla että jumala on sanonut.
      Matti sanoi, silloin voi todeta se oli Matin sana, jumala ei ole koskaan yhtikäs mitään.
      Raamatussa näin uskovat sanovat " lue jumalan sanaa, Päätalon kirjasta voit lukea kirjoittajan sanoja, sanat tietysti merkitsevät jotain se on taas toinen juttu.

      • Tuo sanonta on tosiaan käytössä. Luetaan Jumalan sanaa kun luetaan Raamattua.

        Profeetat aikanaan kertoivat mikä on Jumalan tahto. Merkillistä on, että eri evankeliumeissa on eroja keskenään. Vaikkapa ajankohtaista jouluevankeliumia luetaan Luukkaan mukaan.

        Onhan Jumala Raamatun mukaan sanonutki. Maailmaa luodessaan, "tulkoon" valkeus ja lupauksessaan, "minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti" Maailma loppuu siis Raamatun mukaankin.

        Jos iankaikinen elämä on nyt olemassa niin loppu tulee sillekin.

        No. Jumala luo sitten uuden maailman uskovien siirtokunnaksi.


      • olet-tyypillinen-kahei

        " johdattelua "

        kommentisi oli lähinnä sekopään komenti, ei päätä eikä häntää,


      • uskonnoto
        olet-tyypillinen-kahei kirjoitti:

        " johdattelua "

        kommentisi oli lähinnä sekopään komenti, ei päätä eikä häntää,

        Noin varmaan on. Tästähän puuttui oleellinen...


      • jumalanlapsena
        Ruuneman kirjoitti:

        Tuo sanonta on tosiaan käytössä. Luetaan Jumalan sanaa kun luetaan Raamattua.

        Profeetat aikanaan kertoivat mikä on Jumalan tahto. Merkillistä on, että eri evankeliumeissa on eroja keskenään. Vaikkapa ajankohtaista jouluevankeliumia luetaan Luukkaan mukaan.

        Onhan Jumala Raamatun mukaan sanonutki. Maailmaa luodessaan, "tulkoon" valkeus ja lupauksessaan, "minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti" Maailma loppuu siis Raamatun mukaankin.

        Jos iankaikinen elämä on nyt olemassa niin loppu tulee sillekin.

        No. Jumala luo sitten uuden maailman uskovien siirtokunnaksi.

        Evankeliumien "erilaisuudelle" on syynsä. Niiden sisältö on kuitenkin toisiaan täydentävä ja yhtenevä. "Jos"...uskossa oleva sanoo, että "koska" iankaikkinen elämä on, niin se myös on iankaikkinen (ei fysiikan lakien alainen ja niistä riippuva). Näkyvälle maailmallemme on säädetty määräaikansa. Me odotamme kotimaata, minkä Jumala on luonut Häneen turvaaville. Meille on annettu Jumalan ilmoitus Raamatussa ohjenuoraksi. Pyhän Hengen opetukset ja ilmoitukset, joita tulee vielä nykyaikanakin eivät koskaan voi olla ristiriidassa Raamatun kanssa (muuten kyse eksytyksen hengestä).
        Tämä Jumalan Sanan ilmoitus on ennen kaikkea annettu lohdutukseksi, rohkaisuksi ja Jumalan rakkauden osoitukseksi. Jeesuskin Jumalan Poikana/Jumalana huokasi, miten olisi halunnut koota ihmiset siipiensä suojaan kuin kana poikasensa...mutta monet ihmiset eivät tahtoneet.


    • joulutähti.fi

      Uskonnolla on ollut suuri merkitys maailmassa, uskonnossa ei lietsota vihaa vaan opastetaan ihmisen toimia oikeudenmukaisuuteen, maailmanrauhaan ja yhteiseloon.
      Uskonnon merkkina on kaste ja yhteen kuuluminen hyvässä ja auttaminen pahaa vastaan, esimerkkinä oikeuslaitos joka käyttää Raamattua oikeussalissa, vannotaan sormet Raamatulla evlut. puhumaan totuus ja vain totuus, ortodoksit sormet pystyssä.
      Meillä on uskonnon vapaus ja tämä maailman aika pistää meille tärkeitä asioita uusiksi, pian olemme vain toisten kansalaisten armoilla??

      Olisit jättänyt tuon viimeisen lauseesi vain ajatukseksi Ruune!

      • EiMikäTahansaUskonto

        """uskonnossa ei lietsota vihaa vaan opastetaan ihmisen toimia oikeudenmukaisuuteen, maailmanrauhaan ja yhteiseloon."""

        Ehkä tarkoitat kristinuskoa, mutta katsoin n. kuukausi sitten dokkarin pakistanilaisesta Islamuskontokoulusta, niin kauhistuin sitä vihaa mitä lietsotaan länsimaita ja muiden uskontojen seuraajia vastaan. Se oli kuvottavaa.


      • Ei minusta ole mitenkään merkillistä, että 4 eri silminnäkijää kertoo havaintonsa omien huomioidensa perusteella.

        Jopa oikeuslaitos ottaa sen huomioon kuulustellessaan todistajia. Eri ihmiset kiinnittävät huomionsa eri asioihin luontaisesti, ei voi vaatia kuin pääpiirteiden yhtäpitävyyttä.

        Tunnustaudut fatalistiksi, mikä tuntuu vaaralliselta,... terroristitkin luetaan fatalisteiksi. He eivät koe tappaessaan syyllisyyttä, koska ovat Allahin asialla.
        Fatalisti vierittää syyn ja vastuun toisille teoistaan. (olet kertonut poliosi voivan olla isäsi pahojen tekojen seurausta ?) Lapsellista, aaltoina ne isät sitten olisi tehneet syntejään kulkutautien vallatessa 😀 Eikä mitä,

        Raamattu taas ottaa jyrkän kannan fatalismiin, ihminen saa valita ja vastaa itse teoistaan. Ehkä on hyvä kun tuuletat näitäkin ajatuksiasi, ihmeen paljon vaan se "minä itte" sinussa löytää moittimista, ja panis paremmaksi!


      • En pysty parempaa saamaan aikaan, mutta toivottoman huonoa on elämä uskontojen varassa.


      • Miks ihmeessä sinun pitäisi olla joku maailmanparantaja muka? On jäänyt paljon käyttämätöntä energiaa sinulla, kun et nuorempana voinut päteä?
        Valtaosa ihmisistä kokee elämänsä mielekkäänä, ei lainkaan toivottomana! Yleistätköhän hieman nyt , kun i tseliikut vammaisten ja syrjäytyneiden parissa?

        Oot kyllä jännä tyyppi,... nyt vedät jo uudessa aloituksessa maailmanrauhankin alttiiksi lentoturman vuoksi! SUHTEELLISUUDEN tajua nyt peräänkuuluttaisin hieman huvittuneena

        Jaa a, pitänee lopettaa nyt palstailu, ja siirtyä tutkimaan jääkaapin sisältöä 🥄
        pärjäilehän⭐️


    • Mikähän oli se viimeinen lauseeni.

      Onko vannominen Jumalan nimeen oikein ja takaako se edes totuudellisuutta jos vannoja on paatunut syntinen. Meneekö vannominen hukkaan?

    • OnkoSeUskoFeminismi

      """" Muistan lukuneeni, että joskus "on oleva vain yksi usko" """"

      Voi olla piankin, että nykyiset suvaitsevaiset alkavat nimittelemään kristittyjäkin natseiksi.

      • Mädättäjät

        Mädättäjäpiispat Mäkinen ja Askola tekee kaikkensa, että muslimit viihtyy Suomessa, omat kristityt ei kiinnosta.


      • Mitkähän-motiivinsa

        lienevät?


    • "vaalierkki" jo heti alkuun esitti hyvän kysymyksen, Ruuneman. Näin: "Horjuuko uskosi omaan uskoosi? "
      Siltä se ainakin näyttää. Olet tehnyt tuhottoman paljon aloituksia uskonto- aiheesta. Sanoisinko, kiusallisen paljon. Mihin sillä pyrit? Onko tarkoituksenasi saada palstaan toivomaasi eloa? Luulen, että ohjelmointisi ei ole kohdallaan.

      Olen oman "kouluni" käynyt, myös Raamatun lukenut. Miellän itseni ateistiksi. Sitä en tyrkytä kenellekään - kunnioitan kunkin uskonnollisia käsityksiä. Enkä viitsi käydä kinaamaankaan, se on turhaa.

      Toinen mieliaiheesi, Ruuneman, on ollut politiikka. Repertuaarisi, mieltymyksesi on laaja: oikeistolaisesta - kommunisteihin. En tiedä mihin pyrit. Vai onko tarkoituksesi vain elävöittää palstaa? Niin...huithapeliksi siinä tulet heilumisellasi.
      Väliin tuntuu siltä, että olet kimpassa tämän dokumetoivan kilpakumppanisi kanssa palstan elossa pitämiseksi. Viimeksi uskonasioissa.

      Muistan kyllä, että olit rintamassa puolustamassa minua lähes kymmenen vuotta sitten. Olin juuri opetellut tietokoneen käytön. En tiennyt netin elämästä ja tavoista mitään. Sotkeuduin turhanpäiväiseen, pitkäkestoiseen kinaan dokumentoivan kopsanterin kanssa. Tulokas yritettiin tyrmätä. No ...ne on mennyttä, ei kannata muistella. Kuitenkin - puolustamisesta kiitokseni. Samoin nimimerkistäni - se lähti siitä kun huutelit joukkoa nimiltä kirjoittamaan ja jatkona oli ynnämuut. Siitä sen nimen täppäsin ja rekisteröin.

      Olen lukenut kaiken aikaa koko 70 palstaa. Meno ei ole kiinnostanut, Kahvipirtti on täyttänyt osallistumisen tarpeeni.

      • Yksmummeli

        Itsenäiselle ei sovi PAKKOuskonto.


        Itsenäisellä valtiolla on suvereniteetti, itsemääräämisoikeus, ja samoin minulla,
        yksilöllä, samoin kuin jokaisella meistä.

        * * *

        PAKKOuskonto ovat läntisen naapurin kolmella hyökkäys-
        sodalla Suomeen ja suomalaisille pakotettu, samalla kun maamme vallattiin ja asukkaat alistettiin palvelijoiksi ja nöyryytettiin.


        * * *
        Minä rukoilen aina Luojaa, Taivaan isää, niinkuin äiti opetti , itse jatkoin yksin ilman vanhempiani muutettuani, ja edelleenkin rukoilen aamurukoukseni.
        Olen kokenut Hänen olevan kanssani, Hän ohjaa minun ajatuksiani, sanojani, askeleitani ja tekojani.

        Se on eräänlaista mindfullnessia, rentoutumista, rauhaa ja iloa, jota Hän antaa.

        Se on minun oma hyvä uskontoni.

        * * *


        Löysin aivan ihanat 10 käskyä:

        1. Heitä mielestäsi turhat numerot.
        Niihin kuuluvat: ikä, pituus ja paino.
        Anna lääkärisi huolehtia niistä.
        Siitähän sinä hänelle maksat.

        2. Pidä vain iloluontoiset ystävät.
        Hapannaamat saavat sinutkin masentumaan.

        3. Jatka oppimista.
        Opettele tietämään enemmän tietokoneista, käsitöistä, puutarhanhoidosta, mistä tahansa.
        Älä ikinä anna aivojen laiskotella
        .'Joutilas mieli on paholaisen työkalu.'
        Ja paholaisen nimi on Alzheimer.

        4. Nauti pienistä asioista.

        5. Naura usein, pitkään ja äänekkäästi.
        Naura kunnes joudut haukkomaan henkeäsi.

        6. Joskus kyyneleet vaan tulevat.
        Kestä se, sure ja jatka elämää.
        Ainoa ihminen, joka on kanssamme elämämme loppuun saakka, katsoo vastaan peilistä.
        ELÄ niin kauan kuin olet elossa.

        7. Ympäröi itsesi asioilla joita rakastat, olipa se perhettä, lemmikkieläimiä, muistoja, musiikkia, kasveja, harrastuksia, mitä tahansa.
        Kotisi on turvapaikkasi.

        8. Pidä huolta terveydestäsi:
        Jos se on hyvä, säilytä se.
        Jos se on häilyvä, paranna sitä.
        Jos et voi itse sitä parantaa, hanki apua.

        9. Älä tee matkoja syyllisyyteen.
        Tee reissu ostoskeskukseen, tai toiseen kaupunkiin, tai jopa toiseen maahan.
        Mutta älä mene sinne missä syyllisyys asuu.

        10. Jokaisen tilaisuuden tullen: kerro rakkaimmillesi että rakastat heitä.


        * * *
        JA MUISTA AINA:
        Elämää ei mitata hengenvetojen määrällä,
        vaan niiden hetkien määrällä, jotka saavat henkemme salpautumaan.


        * * *


      • Edelliseen

        Musiikki on silti yhteistä riippumatta siitä, mihin ihminen uskoo, kauniin virren säveltä voin hyräillä koska pidän sen sävelkulusta, ja ystävissäni on monia uskovaisia. He ovat sillä tavalla hyviä ihmisiä, etteivät yritä pakottaa ihmistä mihinkään.


      • Niin-niin-mutta

        ihmisissä saattaa olla muunkinlaisia, kuten Aira Samulin sanoi: lähipiirissäni oli nuorena hyvin uskovainen ihminen, joka oli paha.


      • ruune_ek

        Kovin paljon kysyit. Ikävää on jos olen pitkästyttänyt muita, sinuakin.

        Uskontoihin olen kyllästynyt ja siitä johtuen kehoitan etsimään.

        Lähtökohtaisesti olen vasemmistolainen, mutta porvarit osaavat paremmin raha-asiat.

        Jos ihmiset joskus kehityvät ihmisiksi "viimesen päälle" niin se aito kommunismi olis paras.

        Tiedän olevani yli-intoinen kirjoittaja, mutta saahan palstalla olla jotain erilaistakin.

        Tuo on ainoa kiitos, jonka olen Ruuneperinä saanut kun autoin sattumalta Ynnämuussa. Kehaisin nimimerkkiäsi kerran, mutta tietämättä taustaa.


      • ruune_ek kirjoitti:

        Kovin paljon kysyit. Ikävää on jos olen pitkästyttänyt muita, sinuakin.

        Uskontoihin olen kyllästynyt ja siitä johtuen kehoitan etsimään.

        Lähtökohtaisesti olen vasemmistolainen, mutta porvarit osaavat paremmin raha-asiat.

        Jos ihmiset joskus kehityvät ihmisiksi "viimesen päälle" niin se aito kommunismi olis paras.

        Tiedän olevani yli-intoinen kirjoittaja, mutta saahan palstalla olla jotain erilaistakin.

        Tuo on ainoa kiitos, jonka olen Ruuneperinä saanut kun autoin sattumalta Ynnämuussa. Kehaisin nimimerkkiäsi kerran, mutta tietämättä taustaa.

        miten kävisi aidolle kommunismille, jos yhteiskuntaan ilmestyisi joku, joka haluaisi jotain hiukkasen lisää?


      • Ei.jummarra

        mitä sinä sanoit tuossa..


    • Ei.sen.kummempaa

      Jumalat uskomuksineen ovat hallinneet ihmismieliä todennäköisesti siitälähtien kun alkuihminen pystyi ajattelemaan filohfisesti ympärillä olevaa maailmaa.
      Ihmisellä on omatahto, ei ateisti voi mielelleen mitään, en ymmärrä miten uskossa oleva tämän käsittää joten olkoon jokaisella omanlaisensa vakaumus.

      • hmmm--

        Suomalaisten luonnonuskonto oli kaunis, rauhaisa ja runollinen.

        Se lopetettiin kolmella sodalla täältä, pakolla, roviolla poltettiin ellei uskonut.

        Minusta uskoa, uskomista ei voi pakottaa kenellekään.


    • jomennyt_on_pian_tämäkin

      ⭐️Jouluja⭐️

    • Joh.17.3

      Merkitseeköhän se sitä, että kirkko on vierottanut ihmiset Raamatun opetuksesta. Se haluaa miellyttää kaikenlaisia ihmisiä, mutta ei Jumalaa. Se haluaa sanella Jumalalle, mikä on oikein ja väärin, sensijaan, että antaisi Hänen opastaa. Hän meidän Luojanamme tietää, mikä on meille parasta. Ei Hän varmaan ajatellut, että me tarvitsemme uskontoa pari kolme kertaa vuodessa. Hänen tahtonsahan on, että se sisältää koko elämäntapamme. Uskonnot ovat olleet mukana kaikissa sodissa. Papit ovat siunanneet ihmisiä sotimaan, kirkkojen kädet ovat täynnä viattomien verta. Mutta Jeesushan sanoi, että elämäntie on kaita ja vain harvat kulkevat sillä. Lavealla tiellä sen mukaan enemmistö ihmisistä. Emme voi syyttää Jumalaa ihmisten vääristä valinnoista. Vastuu on meillä etsiä se palvontamuoto, jonka Jumala kertoo sanassaan Raamatussa, kukaan ei voi tehdä valintaa puolestamme. JOH. 17. JAE 3.

      • Herätyys

        "Totisesti totisesti" noin on. AAMEN.

        Vain Raamatun UT mukainen ja perustuva, On sitä kaikille hyväksi Laillista, kaikille Luvallisen OIKUDEN mukaista ja perustuvaa, ihan sitä Lain / Laillisuuden TÄYTTYMYKSEN´, = Krist. Rakkaus, joka ei ole kenellekään pahanksi mukaista.

        Jota KAIKKI muu ja muulla tavalla eläminen, toimiminen ja vaikuttaminen, ym. vääryyden mukainen ja pahuuden puolesta, Jumalan Sanan (Raamatun UT) vastainen touhu ja politiikka on. Josta tulee näitä SYYSTÄ (kaikki v ääryys ja pahuus) Jumalan vastaisuudesta tuomioksi, pahaksi / kärsimyksiksi ja valtaviksi turhiksi menetyksiksi ja sodiksi, ym, vitsauksiksi seuraamuksia. Mutta joita lähes KAIKKI ihmisten sairaudetkin on!

        Jeesuksen nimessä... muituttaeen ja valistaen. vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva, kutsuttu / armoitettu palvelijansa ja seuraajansa. Hänen kirkkaudeksi ja kunniaksi apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu.

        Niitä muita etsivä / perääkuulutteleva.

        "Löytäneekö"...?


    • Ihmettelysi vei aivonyrjähdyksen partaalle.

      Sijoiltaanmenon esti tuo Johanneksen evavkeliumin osa.

    • OnkoRuunetaas

      administraattorina?

      • Kyllä-todennäköisesti

        Varmaan on taas kaikesta päätellen.


    • Islam-on-Lähi-Idästä

      Halasi tytärtään aamulla, murhasi lastensa äidin puolilta päivin - elinkautiseen tuomittu ei kadu tekoaan
      Torstai 29.12.2016 klo 17.32 (päivitetty klo 18.09)
      Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut 49-vuotiaan Osama Basheirin murhasta elinkautiseen vankeusrangaistukseen.


      Basheir seurasi ex-vaimoaan tämän uuteen kotitaloon, jonka portaikossa hän kuristi ja puukotti naisen henkihieveriin.
      Kolmen lapsen äiti menehtyi 11 päivää myöhemmin keskussairaalassa.
      Sudanilaistaustainen Basheir ei ole osoittanut katumusta. Hän katsoo, että Suomen laki ja sosiaaliviranomaiset ovat naisen puolella.
      Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi torstaina vaasalaisen Osama Basheirin elinkautiseen vankeuteen. Hän oli seurannut entistä vaimoaan, kuristanut ja puukottanut uhriaan naisen kotitalon rapussa. Kuvassa Vaasan oikeustalo.
      Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi torstaina vaasalaisen Osama Basheirin elinkautiseen vankeuteen. Hän oli seurannut entistä vaimoaan, kuristanut ja puukottanut uhriaan naisen kotitalon rapussa. Kuvassa Vaasan oikeustalo. (JOHN PALMÉN)
      LUE MYÖS
      Syyte: Mies murhasi vaimonsa raa'asti - piti kykenemättömänä antamaan lapsille muslimikasvatusta
      LUE MYÖS
      Ex-vaimonsa tuulikaappiin murhannut mies sai elinkautisen - uhri oli hakenut uutta lähestymiskieltoa
      Veriteko tapahtui Vaasan Teeriniemen lähiössä helmikuun toinen päivä.

      Basheir oli havainnut entisen vaimonsa Rewellin ostoskeskuksessa tämän asioidessa ruokakaupassa. Hän lähti seuraamaan naista ja yllätti pahaa aavistamattoman uhrinsa tämän kotitalon rappukäytävässä.

      Basheir kuristi uhrinsa tajuttomaksi. Tämän jälkeen hän iski naista kaulaan sekä päähän yhteensä noin kaksikymmentä kertaa mukanaan tuomalla hedelmäveitsellä.

      Teon jälkeen Basheir soitti ainakin kaksi puhelua: toisen ystävälleen ja toisen hätäkeskukseen. Ystävälle hän kertoi tappaneensa "sen Saatanan" ja pyytäneensä ystävää huolehtimaan lapsistaan.

      Ystävä järkyttyi ja meni myöhempien sanojensa mukaan shokkiin.

      Hätäkeskuspäivystäjälle Basheir totesi, että talon rappukäytävässä on kuollut nainen.

      "Saatana meni päähäni"

      Vastoin Basheirin ilmoitusta, hänen uhrinsa ei ollut tässä vaiheessa kuollut.

      Naisen kaulavaltimo oli kuitenkin katkennut. Tampereen yliopistollisen keskussairaalan lääkärit eivät voineet pelastaa naista, jonka aivot eivät saaneet riittävästi happea.

      Rikoksen jälkeen Basheir ei ole osoittanut katumusta. Hän kiistää murhan, mutta myöntää törkeän pahoinpitelyn ja törkeän kuolemantuottamuksen.

      Basheir väittää, ettei suunnitellut tekoa. Hedelmäveitsi hänellä on aina hedelmiä varten mukana. Hän oli sattumalta nähnyt ex-vaimonsa.

      Sitten hänen "päähänsä oli mennyt Saatana", joka oli todennut, että "asian pitää loppua tänään". Hän oli sitten kävellyt ex-vaimonsa perässä taloon.

      "Eristetty lapsista"

      Basheirin mukaan teon taustalla on viiden vuoden takainen avioero, jota hän ei ole hyväksynyt.

      Lasten äiti oli tehnyt Basheirista rikosilmoituksen vainoamisesta.

      Basheir katsoo, että Suomen viranomaiset ovat eristäneet hänet kolmesta tyttärestään, joita hän ei viime joulu-tammikuussa tavannut kertaakaan.

      Basheirin ja hänen yhden tyttärensä tapaaminen oli sovittu 2. päiväksi helmikuuta. Basheir kuitenkin saapui päiväkotiin 1. päivä aamulla saadakseen tavata tyttärensä.

      Päiväkodissa ei olut tapaamiselle myötämielisiä. Päiväkodista ilmoitettiin, että lasten äiti on kieltänyt tapaamiset, Basheirin tulee ottaa yhteyttä asiassa sosiaalivirkailijaan.

      Lopulta isä ja tytär saivat kuitenkin tavata toisensa. Päiväkodin johtajan todistuksen mukaan he keskustelivat hetken omalla kielellään ja sitten halasivat toisiaan.

      Joulujuhla kylvi vihan

      Käräjäoikeus passitti vastaajan suoraan rangaistustaan suorittamaan. Kuvassa Vaasan vankila.
      Käräjäoikeus passitti vastaajan suoraan rangaistustaan suorittamaan. Kuvassa Vaasan vankila. (MIKKO LEHTIMÄKI)
      Asiaan vaikuttaa myös se, että Basheir on harras islaminuskoinen. Hän ei todistusaineiston mukaan hyväksynyt sitä, ettei lasten äiti rukoillut tyttärien kanssa.

      Sosiaalivirkailijalle Basheir oli todennut, että jos laki ja islamin usko ovat ristiriidassa, asettaa hän islamin lain edelle. Basheir jatkoi, että virkailija tulee vielä kokemaan mitä islam on.

      Basheiria järkytti myös se, että hänen tyttärensä osallistuivat kristittyjen joulujuhlaan vuosi sitten joulun alla.

      Todistajalle Basheir oli nimitellyt ex-vaimoaan saatanaksi.

      Syyttäjän mukaan Basheir oli tehnyt nettihakuja muun muassa sanoilla "muslimiäiti vie lapsensa kristittyjen juhliin", "tyttäreni äiti ei rukoile, mitä teen?", "ei-rukoilevan rangaistus" sekä "rangaistus taposta Suomessa".

      Käräjäsalissa Basheir kiisti, että uskonnolla olisi ollut osaa hänen teossaan. Teko johtui siitä, ettei hän saanut nähdä lapsiaan. Suomen laki oli naisten laki eikä kukaan ollut hänen puolellaan.

      Basheir toki kertoi, että on harras uskovainen.

      Raaka ja suunniteltu

      Pohjanmaan käräjäoikeus ei lopulta ottanut kantaa siihen, vaikuttiko islamin usko tekoon. Itse asiassa oikeuden ei näin tarvinnut tehdä, koska teko täytt

      • Jatko-loppu

        Itse asiassa oikeuden ei näin tarvinnut tehdä, koska teko täytti murhan tunnusmerkit muutenkin.

        Oikeuden mukaan näytetty on, että Basheir suunnitteli henkirikosta. Hän selvitti nettihakujen avulla, millaiset seuraukset teosta olisivat hänelle itselleen ja hänen lapsilleen.

        Käräjäoikeus katsoo, että henkirikos oli harkittu. Vastaaja seurasi fyysisesti heikompaa uhriaan hiljaiseen paikkaan. Hänellä oli veitsi mukanaan.

        Itse teko oli raaka. Sen kaksivaiheinen toteuttaminen lukuisine iskuineen osoittivat vastaajassa erityistä päättäväisyyttä.

        Murhan tunnusmerkit täyttyvät.

        78 000 euron korvaukset

        Käräjäoikeus passitti Basheirin vankilaan rangaistustaan suorittamaan.

        Kolmelle kouluikäiselle lapselleen Basheir määrättiin maksamaan korvausta 15 000 euroa kullekin, uhrinsa äidille viisituhatta ja uhrin seitsemälle sisarukselle neljätuhatta kullekin.

        Basheir vietti kesä-lokakuun mielentilatutkimuksissa. Hänet todettiin syyntakeiseksi.

        Uhrin ja Basheirin lapset on sijoitettu toiseen perheeseen.

        Käräjäoikeuden torstaina antama päätös ei ole vielä lainvoimainen.

        PETRI ELONHEIMO
        [email protected]


    • MIKSI--

      Miksi hän haluaa olla täällä?
      Miksi--

      "Hän ei todistusaineiston mukaan hyväksynyt sitä, ettei lasten äiti rukoillut tyttärien kanssa. [...] Sosiaalivirkailijalle Basheir oli todennut, että jos laki ja islamin usko ovat ristiriidassa, asettaa hän islamin lain edelle. [...] Basheiria järkytti myös se, että hänen tyttärensä osallistuivat kristittyjen joulujuhlaan vuosi sitten joulun alla."
      Herää kysymys, miksi Basheir asuu Suomessa, eikä jossakin niistä (lukuisista) maailman maista, joissa oikeuslaitos olisi ollut hänen kanssaan aivan samaa mieltä, ja joissa koko ongelmaa ei itse asiassa olisi päässyt edes syntymään, koska virkavalta olisi hoidellut äidin, eikä Basheirin olisi tarvinnut ottaa lakia omiin käsiinsä. Esimerkiksi Sudanissa.
      Minä ja muut ennakkoluuloiset olemme tietenkin sitä mieltä, että Basheir on Suomessa eikä Sudanissa siksi, että Suomessa - toisin kuin Sudanissa - voi rellestää verrattain vapaasti ja vähäisin seurauksin sekä elellä koko elämänsä mukavasti muiden kustannuksella.
      Uskon kuitenkin, että Basheir, kuten kaltaisensa yleensäkin, pitää itseään kunnon ihmisenä, ja että hän niin ollen selittää jollakin muulla tavalla itselleen sen, että hän (näennäisen ristiriitaisesti) elää kaikin tavoin viallisessa Suomessa, eikä vaikkapa Saudi-Arabiassa tai Sudanissa. Olisi kiinnostavaa, jos esimerkiksi media haastattelisi Basheiria ja kysyisi, miksi hän haluaa olla täällä.
      1

      • Uskomatonta-raakuutta

        uskomatonta rikollisuutta

        ja oikeudentunnon täydellistä puuttumista


      • MeikäVaanTässä

        @MIKSI--

        Hyvää pohdintaa. Pisteitä ropisee.


    • Ratkaisematon.ongelma

      Tämä tarinakin todistaa, ettei ole ollenkaan yksinkertaista paeta vaikeuksia ulkomaille.
      Ihmisen pitäisi jättää kaikki taakseen, jos jättää synnyinmaansa ja pakenee sen olosuhteita. Uudessa maassa on kaikki uutta, ja siksi pakolaisella ei pitäisi olla mukanaan mitään vanhaa. Pitää olla valmis jopa muuttamaan oma islam-usko uuden kotimaan islamiin. On ilmeistä, että islamia voidaan tulkita hyvin monilla eri tavoilla eri puolilla maailmaa. Outoa, että vaikka monissa maissa kuten Suomessakin, on jo useita islamilaisia seurakuntia ja imaameja, he ilmeisesti eivät huolehdi uskovaisista pakolaisista. Kotouttaminen ja asennoituminen olisi kaikkien etu. Pelkäävätkö he uskonriitoja?

      Jos uskonto ja usko ovat niin äärimmäisen tärkeät, kuin tässäkin tapauksessa havaitaan, tulisi pakolaisen paeta samaa uskontoa tunnustamaan maahan. Luulisi, että vaikeuksien pakeneminen muualle on jo niin monivuotista ja kaikkien tiedossa, että jokainen pakoon lähtevä voi etukäteen jo tietää, millaisiin oloihin tulee päätymään. Uskoaan horjumattomasti seuraavalla pakolaisella on kaksin verroin vaikeampaa sopeutua "vääräuskoiseen" yhteiskuntaan. Hän on turhautunut omaan väärään ratkaisuunsa ja siitä lähtee sitten kaikki muutkin vaikeudet, koska hän syyttää kaikkia muita omasta väärästä valinnastaan. Tässäkin tapauksessa mm. lakeja, jotka hänen mielestään ovat naisten puolella.

      Ja jos ihan lyhyesti kritisoisi uskontoja ylipäätään, niin jos uskonto asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan esim. sukupuolen perusteella, ei se voi olla oikea uskonto, eikä sen uskon jumala voi olla kaikkivaltias ja jokaisen seuraajansa rukouksen kohde. Miksi nainen rukoilee ja uskoo, jos tietää itsekin, että ei kelpaa jumalalle yhtä hyvin kuin tuo toinen, koska hän on mies. Ei ole olemassa yhtäkään uskontoa, jossa naisella olisi sama asema kuin miehellä.

    • kuka.auttaa

      Rikkaat islamilaiset arabimaat ei uskonveljiään pakolaisia ota, kun tietävät että tulevat vain loisimaan ja sekottamaan samoin kun ovat saaneet oman maansa asiat sekaisin ja sekasortoon. Tyhmät länsimaat tolkuttaa ihmisoikeuksista, ei mitään velvollisuuksista. Matujen vastaanotto on niin iso bisnes Suomessa , että niitä kannattaa ihan hakea ja ottaa sellaiset joilla ei ole mitään perustetta pakolaisuuteen. Siinä SPR ja juristit nettoaa hurjia summia. Terveys hoidetaan yksityisillä terveysasemilla heti kun maahan lampsivat, bisnestä sekin. Me maksajat jonotetaan kunnalisissa terveyskeskuksissa koska meidät on verotettu tyhjiin. Jos olisivat hengen hädässä, ei ruuasta alitettaisin ensimmäisenä eikä omaa uskontoa pidettäisi parhaana, varsinkin kun ovat kokeneet, miten väkivaltaista se on. Kristityt maa auttaa , eikö siinä ole todiste uskonnon hyvyydestä heillekin ?

      • Hoidamme.osuutemme

        Ei suomi ole poikkeus, 2015 jälkeenon tilanne rauhoittunut.


    • eiolerauhoittunut

      Miten muka rauhoittunut? Nyt se ongelma vasta kärjistyykin, kun kielteisen päätöksen saaneita ei saa poistettua Suomesta. Kokoajan on tullut lisääkin, noin sata viikossa ja haettu lentokoneilla. Muut maat ei siihen halpaan ole menneet. Vieläkö ihmettelette miksi meiltä leikataan ja veroja nostetan ?

    • Toivoa-on-

      oletko ratkaissut kysymyxen mix allah pitää niin huonon huolen omista lapsista että ne joutuu tulla tänne Suomeen Jeesuxen suojaan ??? Allahin asia on ruokkia muslimit. Mutta hän ei yksinkertaisesti siihen kykene, koska hänellä ei ole Poikaa! allah ei kykene ratkaisemaan lähi-idän ongelmaa, mutta Rauhan Ruhtinas Jeesus tuo sinne rauhan eikä neuvottele. Hän on se, jolla valta on ja jota kansat tottelevat. Niin he ollessansa koolla kysyivät Jeesukselta: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan" Ja nyt näyttää tulleen tuon aikakauden aatto. Aatto tosiaankin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on ollut hiljaa Jeesuksen Kristksen ylösnousemuksen jälkeen jo lähes 2000v Mutta Israelina v.1948 Jumala astui näyttämölle ja Israelin valtio on tosiasia. Todella upeaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe